Kamerata Zuid – fotografie: Jostijn Ligtvoet
Binnenkort in het magazine te lezen, maar nu al online. Brabant Business Magazine neemt een kijkje in onze wereld van cultuurfinanciering en samenwerkingen.
Het doel van deze investeringen is niet alleen om het kunst- en cultuuraanbod in Brabant te vergroten, maar ook om verbindingen te leggen tussen de diverse groepen mensen die in de provincie wonen, werken en leven. Als je een aantrekkelijke provincie wil zijn is een goed en breed aanbod van kunst en cultuur onmisbaar. Vooral nu we zien dat onze provincie, met name de Brainport Regio, steeds internationaler wordt. Dit onderschrijft ASML. Zij zijn recentelijk een partnership aangegaan met Brabant C, waarbij het hightechbedrijf investeert in kunst en cultuur via een regeling met Brabant C.
Dit initiatief resulteert in een unieke publiek-private samenwerking die zal bijdragen aan een breed scala aan culturele activiteiten. Mirjam Hament, manager partnerships bij Brabant C, uit haar tevredenheid over deze samenwerking: “ASML investeert al jaren in kunst en cultuur in de regio. Ze zochten echter een professionele partner om hun Society and Community Engagement programma structureel mee uit te voeren, en die hebben ze gevonden in Brabant C.”