Volgende week in het magazine te lezen, maar nu al online. Brabant Business Magazine neemt een kijkje in onze wereld van cultuurfinanciering.
Als investeringsfonds (co-)financierde Brabant C de afgelopen acht jaar talloze toonaangevende cultuurprojecten. In aanloop naar 2030 gaat het fonds het bedrijfsleven nóg meer betrekken bij de culturele wereld. Hoe? Door bedrijven te matchen met cultuurmakers voor projecten met echte maatschappelijke impact.
Brabant C is een stevige naam in het culturele veld van Brabant – en daarbuiten. Al sinds 2015 investeert het cultuurfonds in impactvolle projecten op het gebied van onder meer film, muziek, dans en beeldende kunst. Dit met als doel om het culturele aanbod in Brabant steeds uit te breiden en te versterken. Meer dan ooit wordt het bedrijfsleven bij die missie betrokken, vertelt directeur-bestuurder van Brabant C Victoria Simonz-van Krieken. “Brabant C is ooit opgezet als een provinciaal fonds. Intussen zoeken we naar mogelijkheden om op een vernieuwende manier te investeren in cultuurprojecten. We werken toe naar een publiek-privaat fonds, wat uniek is in Nederland. Wij denken vanuit partnerschappen tussen cultuur, maatschappelijke instellingen, onderwijs en het bedrijfsleven. De meerwaarde is groter in coalities.”